22 oktober 2012

Första arbetsdagen avklarad

Ja, idag gjorde jag mina första timmar hos A&Js Allt Möjligt Service AB. Ett företag i Norrköping som endast existerat i drygt 2 år. Jag åkte ut till en kund i Ensjön för att klippa hennes körsbärsträd. Det stackars trädet hade inte blivit beskuret på 3 år. Mycket på grund av företag som sagt att de skulle göra jobbet och sedan inte hört av sig till kunden. Undrar hur man tänker där? Kan man inte ta jobbet ska man väl åtminstonde höra av sig och beklaga att man inte kan ta arbetet. Eller är det bara jag som tänker så?
I vilket fall som helst gick det superbra! Jag hade räknat med att det nog skulle ta ungefär 3-4 timmar att utföra arbetet. Bra uträknat måste jag säga! Det tog 3,5 timme. Kunden var nöjd, jag var nöjd.

Sen åkte jag till Söderbergs i Nkpg för att möta upp min mamma och mormor. De kom efter en stund och sedan åkte vi hem till mamma. Jyrki (min bonuspappa) var hemma så fick träffa honom med en liten stund. Min lilla Jeep blev godkänd och synad. Superkabrakarnice tyckte dem!

Nu har jag ringt några samtal och ska betala lite räkningar. Gjorde det här om dagen, men kom på att jag glömt några. Inte bra! Tur att de inte ska betalas riktigt än i alla fall.

Svärfar har Selma idag. Hon är för ung för att följa med i bilen än så länge. Men när hon har växt på sig lite, och klarar av att vara ensam, så ska hon få följa med mig när jag åker på jobb. Det är super att jag får ha med mig henne!
Ikväll ska vi på valpkurs vilket jag ser fram emot oerhört mycket! Ska bli så skönt att få instruktioner, tips och råd från en utbildad människa. Trevligt att träffa andra hundägare med för den delen. Lilla Selma blir nog superglad av att träffa andra valpar med. Hon älskar allt och alla!

Tjipp och hajk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar