18 oktober 2012

Fy fan så skönt!

Min nya slogan:

Elin Glider In!



För vet ni hur jävla bra jag har det eller? Jag lyckas nästan alltid halka in på ett bananskal på grejer jag verkligen behöver.
Som när jag fick jobb på kyrkogården efter studenten. Jag hade sökt sommarjobb men inte hört något. Plötsligt en dag ringde dåvarande chefen och undrade om jag fortfarande var intresserad av att jobba på kyrkogården. Mitt svar blev "Ja, det är jag absolut!". Då frågade jag om jag kunde börja veckan efter, vilket jag gjorde.
Så kom det sig så att en kille som jobbade där först hade varit sjukskriven och sedan sagt upp sig. Så jag fick förlängt. Hela september ut. Så fick jag en månad till efter det.
Våren där efter fick jag förfrågan om att komma tillbaka. Så det gjorde jag. Massa bananskal överallt!


13:e april i år halkade jag på ytterligare ett bananskal. Då min syster berättat att JLT skulle spela i Finspång. Så vi åkte dit, stället var dött fram till bandet började spela. Då drällde folk in. Jag fick syn på Emil, den där skäggiga, långa karln. Senare under kvällen stod han två meter ifrån mig. Så jag dansade närmare och sen gled min hand in i hans.
Det visade sig vara vägen in i hans liv. Jag hade nyckeln till hans låsta hjärta. Sen dess har det varit vi.





 
Igår fick jag sms av en vän jag träffat via Emil. Våra vägar har korsats tidigare, då genom en annan kille. Hon undrade om jag fortfarande letade jobb och om jag kunde beskära träd. Svaret blev ja på båda frågorna. Jag fick prata med hennes chef och vips skulle jag åka för att träffa honom idag.
Vi möttes i Norrköping, talades vid, åkte ut för att titta på ett jobb han undrade om jag kunde ta. En äldre dam ville ha sitt körsbärsträd beskuret. Jo visst sa jag, det blir inga problem. Det kan jag ordna! Så vi åkte för att hämta ut kläder och redskap åt mig. Jag fick träffa den andra delägaren (som också är fru till arbetsgivaren jag träffade) över en lunch på Maxi. Mycket trevliga människor som inte var svåra att komma in på livet.
Med andra ord, Elin glider in!

Jag och Mikaela

Det verkar vara min grej det där. Att helt plötsligt vara på rätt ställe vid rätt tillfälle. Eller att ha rätt kontakter. Jag är så tacksam för Mikaela som tänkte på mig när hennes chef behövde ha en trädgårdskunnig. Snacka om att hon är en snäll brud!


Nu sitter jag däckad i sängen. Har försökt få Selma att lugna ner sig i flera timmar. Hon var helt i extas och det tog en bra stund innan jag lyckades lugna henne. Men nu ligger hon äntligen och sover. Jag är kabrakartrött efter dagens strapatser. Är förkyld så därför tog dagen rätt hårt på mig.
Snart kommer Emil hem och jag längtar som en tok! Jag behöver verkligen ha honom hemma nu! Någon jag kan dela sysslor, tankar och kärlek med. Sjukdom med för den delen. Jag lyckades visst smitta stackaren. OoPs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar