11 oktober 2012

Slapptorsdag

Ja, här ligger vi och slappar i soffan. Selma och jag. Hon har hållt igång hela morgonen och förmiddagen. Till slut somnade hon. Efter lite mat i magen (för oss båda två) blev det soffan igen. Så skönt! Jag är trött, har huvudvärk och mensvärk. Det bästa av tre världar med andra ord... Eller inte. Men jag överlever och tur är väl det.

Vi har i alla fall hunnit med två promenader. En valp ska inte gå för långt. Helst av allt ska den väl bara motionera sig själv. Men för att hon ska få använda huvudet lite brukar vi gå en kortare promenad 2-3 gånger om dagen.
Lite bilträning blev det också. Jag var tvungen att åka ner till affären, så jag stoppade in Selma i bagaget på min lilla Golf. Där satt hon relativt lugn på väg ner. Värre blev det när jag kom tillbaka från affären. Då kunde hon inte lugna ner sig förrän vi klev ut bilen här hemma. Men jag är så stolt över henne för att hon klarade sig så pass bra ändå.

Den 22 oktober börjar vi på en valpkurs på brukshundklubben i Viken. Ska bli så skönt! Både jag och Selma behöver lite verktyg att arbeta med. Sen är det super för mig att få träffa nya människor. Känner inte många alls här nere. Det är bra för Selma med att få träffa hundar i sin egen ålder som hon kan få busa med. Bra att träna bland andra hundar med för den delen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar