4 oktober 2012

Vad man gör på landet när det regnar

Man myser!

Nej men skämt å sido. Vad ska man egentligen ägna sig åt på vischan när himlen öppnar sig? Tro mig, det finns massor att göra ändå! I alla fall om man som jag sitter i ett ouppackat hus. Lådor, påsar, säckar och andra diverse småprylar som ska packas upp, ställas in och organiseras.
Så det är vad jag ska göra idag. Dock har jag startat lugnt med att starta en tvättmaskin, diskat, tänt i kaminen och bryggt kaffe.

Egentligen skulle jag haft Selma idag. Selma är vår lilla valp på snart 12 veckor. Hon är en blandras mellan drever, stövare och tysk jaktterrier. En otroligt go, social, kärlekstörstande, busig, livlig liten valpis. Men så krävande det är med valp! Jag hade valp senast när jag var 4 år, nu är jag 21... Jag minns inte ett piss av allt arbete mina förädrar fick lägga på den lilla papillonkillen.
Min svärfar köpte hunden åt mig och Emil (det är min älskade). Dealen var att jag skulle ta hand om hunden och att svärfar skulle bygga ett hönshus åt mig.  En bra deal i min värld. Vi har turats om att vara valpvakt i källaren hos mina svärisar. Jag, Emil och svärfar har sovit hos henne och passat upp på hennes alla miljoner behov. Igår hade svärfar tänkt kapa ved, men det regnade så dant, därför tog han Selma så jag kunde fortsätta i huset. Jag provade att ha henne med mig. Men det gick inte så bra. Idag skulle jag ta henne så att svärfar kunde ta hand om veden. Men se det gick inte idag heller. Förbannade regn!

Så idag är jag valpledig. Bra för mig, men lite tråkigt för svärfar. Emil kommer hem idag och då hoppas jag att jag har fått mycket gjort! Så mycket man nu kan få gjort när skallen dunkar.


Andra sysslor att göra vid regn:
- Städa
- Laga mat
- Baka
- Sy, sticka, virka
- Träna hunden
- Gosa med katterna
- Gå runt i sockar och bara mysa
- Möblera
- Spika upp grejer på väggarna
- Pyssla i trädgården (trots att det blir blött)
- Dricka kaffe och blogga.

Det senare alternativet styr jag med nu.

Skål!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar