10 oktober 2012

Valpledig

Ja idag är jag valpledig. I alla fall i ungefär tre timmar. Göran tog Selma en stund så att jag kunde få styra lite hemma. Jag behövde verkligen ta en dusch! Snacka om att det var skönt!
Kissekatterna har fått rent i sin toa och så har jag försökt räkna ut hur mycket mat de ska ha. Inte lätt när man har en fyraåring och en halvåring. Men jag tror att jag fått koll på det så att de får ungefär vad de ska ha. Det är huvudsaken i alla fall. Dessutom äter de bara tills de blir mätta har jag upptäckt. Det är ju super!

Lyckades få i Selma mat i morse. Efter några dagar av dåligt ätande tyckte jag att det var dags att prova mitt sista knep. Tidigare har vi lekt med maten, ätit den ute och inne, torr och uppblött. Men inget har riktigt intresserat damen. Så idag skar jag leverpastej i små, små bitar och blandade i maten. Bara för att locka hennes sinnen lite extra. Jo då, det fungerade! Hon åt upp nästan allt. Snacka om att det kändes skönt!


Jag är så trött! Skulle egentligen städa och fortsätta plocka tänkte jag. Men jag är helt slut! Så jag ska nog vila en timma istället tills jag ska hämta vovven igen. Lika bra att passa på menar jag, när jag känner att jag inte orkar göra något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar