22 november 2012

Byte av piercingsmycken

Det är sånt där tråkigt tjofs som ändå måste göras ibland. Dock gör jag det rätt sällan. Jag har en helix (överöra), två töjda lobes (öronsnibbar), en medusa (överläpp) och en central labrett (underläpp). I medusan har jag en bioflex stav med metallkula. Tidigare hade jag en metallstav, men plattan skavde sönder min läpp. I labretten kör jag stav eller ring. Jag varierar mellan dem då de skaver aningen. Pyttelite alltså. Det undviker jag genom att byta varannan månad ungefär. Mina lobes ligger på 16 mm. En storlek jag är nöjd med. Det är alldeles lagom för mig. Jag föredrar träpluggar framför andra material. De andas väl och jag slipper få fukt och lukt i hålen. Dock smörjer jag dem när jag känner att det behövs. De kan bli lite torra. Jag använder The Body Shops shea butter vilket jag tycker fungerar alldeles utmärkt. Helixen har jag antingen ring eller stav i. Det smycket byter jag enbart när jag vill ha lite förnyelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar