16 november 2012

Till havs

Nu har vi jobbat klart för dagen. Sitter i båten på väg till hamnen. Sen blir det en biltur till stan innan jag kan åka hem.

I går slutade jag helt med mina antidepressiva tabletter. Har ätit dem i över ett års tid. Jag blev nedstämd och gick på samtal hos en kurator. Att knapra piller fanns inte på världskartan. Men efter ett psykbryt föreslog min far att jag kanske skulle prova tabletter i alla fall. Jag är idag oerhört glad för att jag gjorde det! Skulle trappat ner redan i våras, men på grund av pappas bortgång var inte det aktuellt. Nu har jag sakta trappat ner under två månader. Igår glömde jag medicinen, så då tyckte jag att jag lika gärna kunde sluta helt.
En av biverkningarna är yrsel, vilket jag drabbats av. Men eftersom jag vet orsaken kan jag stå ut med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar