8 november 2012

Valptankar

Hur trött, utmattad, förtvivlad och lessen Selma än kan göra mig, så älskar jag henne! Allt det positiva väger över det negativa. Tur är väl det!

Selma vill komma upp till mig i sängen varje morgon. Det får hon. Antingen somnar hon eller så gnager hon på ett ben. Det gör att jag får tid att vakna till lite.
När Selma är trött kommer hon gärna och kryper upp i knät. Något som får mitt hjärta att smälta varje gång.
Hon är så otroligt lättlärd min tjej. Nu kan hon sitt, ligg, hit, kom, varsågod, hopp och lek, ingång, gå relativt bra i koppel, apportera och sök. Alla mer eller mindre väl. Men det tar sig, vi övar lite varje dag.

Idag tänkte jag ta med Selma ner till Viken. Så vi kan strosa omkring bland människor, bilar och ljud. Men först måste jag ner till Fritidsboden och inhandla mer godis.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar