21 december 2012

Diesel Katt

Näst på tur står Diesel. En kattmamma som fått vara med om mycket under sina blott 4 år i livet.

Diesel myser på sitt skåp i badrummet

Diesel kom till oss i oktober tillsammans med sin dotter. Hon har fått totalt tre kullar. Min syster och svåger har två söner från kull nummer 2.
Denna dam har fått flytta runt mycket i sitt liv. Inom samma familj, men ändå har hon haft på tok för många hem. Enligt min mening. Min svågers bröder och mamma har haft Diesel, men hon har inte fått stanna för gott hos någon av dem. Så i slutet på sommaren fick jag ett sms av min syster. Hon undrade om jag ville ha katterna då familjen letade ett nytt hem åt dem. Jag frågade Emil och han sa ja utan att tveka. Nu har Diesel fått ett hem som kommer vara för resten av hennes liv.

Myskisse!


Detta fick mig att gråta av glädje! Diesel sökte sig självmant till Emil,
kröp ihop i hans knä och spann för glatta livet.


Diesel är en tillgiven katt som älskar villkorslöst. Hon är inte ett fan av hunden, men de hålls åtskilda i huset. Allt hon vill är att bli älskad och få gosa. Bra mat och friskt vatten. Tillgång till att gå ut när hon vill och möjlighet att bara ligga och njuta av livet.
Sen hon kom till oss har hon blivit sitt "gamla jag" igen. Enligt min syster. Hennes päls är glansig och vacker igen. Med andra ord trivs hon bra här på landet, även fast hundfan är jobbig.









Nykastrerad Diesel med dottern Olja

När jag hämtade katterna blev det en tur hos veterinären direkt. Diesel blev kastrerad, öronmärkt, vaccinerad och avmaskad. Inget av ovanstående var gjort tidigare. För mig är en katt ett husdjur, en familjemedlem, någon man tar hand om på allra bästa sätt! Tyvärr har katter över lag rätt dålig status i samhället. Något som för mig är ofattbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar