2 december 2012

Första advent

Mysigt värre! Snön har lagt sig över Holmbo. Ett 3 cm tjockt lager. Allt är vitt! Husen, bilarna, vägarna, träden, marken, stenarna. Allt är vitt!


 
Jag är trött, har huvudvärk och vill sova! Fast jag vet att det inte blir bättre med sömn, snarare tvärt om. Så jag sitter här i soffan med datorn i knät. Gick upp för att kissa och mata katterna. Sen orkade jag inte lägga mig igen. Katterna har fått gå ut och det är inte mycket liv i huset. Leffe vilar i sin bur, Eddie lika så. Emil sover fortfarande och Selma har övernattat hos svärfar. Jag saknar henne! Tänk så mycket man kan sakna en liten hund!


 


Idag fortsätter vi med städandet av huset. Vi började igår och kom en bra bit på väg. Djurens burar och toaletter måste städas. Golven ska dammsugas och skuras. Det är väl det viktigaste i alla fall. Sen kan vi koppla av igen.
Vi fick en hall igår! Vår hall är rätt stor och går ihop med vardagsrummet. Jag hade en del kartonger stod i hallen som jag inte orkat gå igenom. I onsdags tog jag ett par stycken, sen tog orken slut. Igår gick jag igenom alla. Helt plötsligt fick vi tillbaka vår hall. Så skönt!

Nej, nu måste jag ha kaffe och en ny snus! Annars blir jag galen!

Tjej-som-snart-blir-galen-om-hon-inte-får-kaffe-och-snus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar