21 december 2012

Härliga fredag!

Daglig klädsel vid snöskottning
Den här dagen har hittills varit ruskigt bra! Jag fick sovmorgon. Vaknade av en voffande Selma. Upptäckte snart att Emil inte låg bredvid, men hörde honom ute i köket. Så jag gick upp med hunden till honom för att sedan däcka och sova en timma till. Inte direkt tanken, men så blev det. En härlig dusch och en kaffe på det så började jag känna mig som människa igen.

Emil for in till Viken med sin far för att handla. Själv vilade jag en stund till innan jag och Selma klädde på oss för att gå ut. Hunden uppbunden och jag med snöskoveln i högsta hugg. Jag skottar en bit och sedan flyttar jag med mig Selma runt huset för att hon hela tiden ska se mig och veta var jag är. Annars blir hon så gnällig och orolig. Dock syns det knappt nu att jag skottade i förmiddags. Nya tag i morgon med andra ord.

Svärmor ringde för att bjuda på lunch. Älgstek, potatis och sås. Hujeda mig så gott det var!
Sen gick Emil och jag upp till oss och satte igång att städa. Jag gjorde rent hos katterna och Emil dammsög. Tyckte hunden var ovanligt tyst. Hon har tidigare gått bärsärkagång när dammsuger åkt fram. Skällt och skällt non stop. Trots diverse olika försök från min sida. Hur som helst. Hunden var tyst så jag kände att jag behövde kolla läget. Jo då, där låg hon i soffan och tuggade på mitt lypsyl den byrackan! Det är något med lypsylen och handkrämen jag använder. Hon är helt galen i dem! Slickar på både händer och läppar så fort jag smort in dem. Jag upptäckte även att en stackars penna fått sätta livet till. Det låg delar från bläckpennan lite här och där. Men Selma verkar må bra, så förhoppingsvis fick hon inte i sig mycket av det. Emil dammsög för fulla muggar. Jag passade på att torka golven där han redan dragit fram. Så skönt att äntligen ha det någorlunda rent igen. Det är inte lätt ska jag säga er med både hund, katter, kanin och fåglar. Terrorister är vad dem är! Underbara älskvärda terrorister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar