17 december 2012

Kärlek. Ren jävla kärlek!



Det här mina vänner är kärlek! Ren jävla kärlek! John Lindberg Trio är en grupp bestående av tre killar. Ja, om ni inte förstod det av namnet. Jag upptäckte dessa grabbar av en slump för ett par år sedan. Sen dess har de legat topp ett på min lista.
Inte nog med att de är grymma musiker, de är också riktigt trevliga! Ställer upp på bilder, skriver autografer och snackar en stund efter spelningarna.

Första gången jag såg dem var den 13 april i år. Dagen efter pappas begravning. Jag ville så gärna se dem och kände att det var ett bra sätt att släppa loss på. Att bli av med alla spänningar efter en omtumlande tid. Denna dag träffade jag Emil. Han som kom att bli min fästman och sambo. Tillsammans har vi sett JLT ett par gånger till. I Gamelby i somras. Dålig timing med spelning en onsdagkväll, men det resulterade i en oerhört intim spelning. Emil kände behovet av att berätta för John att vi träffats tidigare under året på deras spelning. Vilket gladde honom.
I november var vi på Rock at sea. Där var det knökatjockt med folk! Vi lyssnade på ett par låtar, men kände sedan att det var dags att krypa till kojs.

Lyssna på denna låt. Om ni gillar den föreslår jag att ni lyssnar på fler av JLTs låtar. Gillar ni det, ja då rekomenderar jag verkligen att ni drar på en av deras spelningar! Inlevelse, publikkontakt och ett jäkla ös är bara några saker som beskriver deras spelningar.

JLT kommer för alltid ha en stor plats i mitt musikhjärta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar