31 december 2012

Nyårsafton

Nu är det bara några timmar kvar på det här året. 2012 har varit ett ruskigt händelserikt år för min del. Både på gott och ont. Vi kör en liten summering av det gångna året. Fört ut är januari-juni.

Jag var korthårig i januari och gosade massor med mina favoritkatter :)

Jag anglade för första gången i mitt liv. En gädda fick jag och glad blev jag! Även om ansiktsuttrycket på bilden är lagom vridet. Haha!
Den 21 mars satt jag, pappa och råttorna vid köksbordet och fikade. Ingen ovanlig syn direkt.
Vad jag inte visste då var att min älskade far skulle gå bort fem dagar senare.

Den 12:e april höll pappas begravning i Risinge kyrka. En vacker och lätt cermoni. Precis som vi önskat och som pappa hade velat ha det.


Den 27:e april hade vi urnsättning för pappa. Det var blåsigt som satan! Men jag vet att pappa hade älskat den dagen. Busväder tyckte han var bland det bästa som fanns!
Dagen efter pappas begravning träffade jag Emil. Här är vi i maj månad på Onkel Sam i Mjölby.
Nästan varje dag efter jobbet åkte jag upp till Gransjön i Åby. Där satt jag och drack kaffe, rökte och njöt av naturen. Tyvärr gick rökningen över styr och jag blev beroende. Därför valde jag att gå över till snus igen. Efter nästan två års uppehåll.




Moa tog studenten! :D

Hela familjen var samlad. Jyrki, jag, Moa och mamma. Pappa hade vi med oss både i tanken och på bild.

Moa var nöjd! Emil ställde upp som chaufför med sin Impala -59. Hon fick stipendium, och en del presenter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar