30 december 2012

Olja katt

Olja har precis vaknat efter att ha legat sövd hos veterinären.


Låt mig presentera Olja. En liten svart kissekatt med stor personlighet! Hon föddes antagligen i maj 2012, har inte exakt datum. Olja är dotter till vår andra katt Diesel. Hon är av kull nr 3 som bestod av tre ungar. En var dödfödd, men den andra lever och mår bra. Även det var en hona.













Här ligger Olja i min famn. Fortfarande något snurrig. Hon blev vaccinerad, fick öronen rengjorda och öronmärktes. 




Olja vilar i badrummet.

Olja levde tillsammans med Diesel hos min svågers bror. De kunde inte längre ha kvar katterna hos sig. Det var då jag och Emil kom in i bilden.

Denna lilla ekorrkatt har en underbar personlighet! Hon är lekfull, kärvänlig och kramgo. Hon pratar mycket och säger till både när hon vill gå ut och när hon vill komma in igen.





Jag hoppas att Olja ska para sig med Emils verkstadskatt. Han är ruskigt härlig och har en vacker teckning. Men vi får väl se framåt våren om det blir några bäbisar. En kull tänkte jag att Olja skulle få, sen ska hon bli kastrerad, precis som sin mor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar