13 december 2012

Så återkommer en sån där svacka

Ja inte en sån där hemskt jobbig svacka som gör att jag bara vill lägga mig under täcket och gömma mig. Snarare en liten svacka som gör att jag endbart vill sitta i soffan med datorn i knät. Läsa bloggar, glo på bilder och annat skoj man kan göra med hjälp av internet. Det är en sån där dag då jag bara vill mysa. Helst ifred, utan människor och djur.
Emil är i verkstan och lär väl inte återvända hem förrän till kvällen.


Bushund


Djuren är hemma. Det fungerar fint. Fast Selma blev lite bussugen och började slänga runt med en död kattleksak. Ja, batteriet är urplockat då hon envisades med att tugga så hårt på den.








Fågelkrake
Skulle ha åkt och kollat på dubbdäck till Jeepen idag. Men så ringde killen och sa att han uppdäckt att det var sex bult i fäljen, jag har fem. Så det gick åt helvete. Jag blev förbannad på kattkräket som ville ligga på fågelburen och försöka fånga pippina. Nya duschhyllan med sugproppar envisades med att släppa taget om duschväggen. Jag blev förbannad och lät skiten ligga på golvet istället.




Kattkräket



Samtidigt om jag känner så här, är jag otroligt tillfreds med tillvaron. Snön ligger vackert i Holmbo, solen var framme några timmar och värmde mitt hjärta. Emil är underbar (som alltid!). Jag fick god mat av svärmor. I kaminen brinner det och ja, livet är rätt underbart.

Så kan ni få görstå att jag är rätt kluven idag? Ömsom glad, ömsom nere. Lättirriterad och sen lika glad igen. Aaahhh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar