11 december 2012

Slappardag

Jag har haft, och har fortfarande, en riktig slappardag. Ont i huvudet har jag, även om det värsta har lagt sig nu. Skulle åkt på julbord med gamla jobbet, men det blev inte av på grund av att jag inte orkade köra 14 mil med ett bultande huvud. Istället har jag mest vilat i soffan. Inte fel det heller, men börjar känna mig rätt lat. Så där lat man bara kan bli när man inte gör något produktivt om dagarna.

Jag och Selma var ute en sväng i snön i alla fall. Hon älskar snö! Bara hon inte behöver stå still för länge. Då blir det kallt om tassarna! Men får hon springa och hoppa i snön skulle hon nog kunna vara ute ett par timmar. Förutsatt att konditionen tillät det. Vi var väl ute 15-20 minter i alla fall så hon fick springa av sig en hel del energi. Innan hade vi tränat lite övningar inne och hon fick en aktiveringsboll att sysselsätta sig med. Nu ligger hon i soffan och sover. Tröttisvovve är vad hon är!

Själv skulle jag så gärna vilja sätta fart med något. Börja skriva, städa, läsa, söka arbete, kolla utbildningar, plugga på om alla olika djur jag skulle vilja ha, fundera ut en riktigt bra julklapp till min älskade och så vidare. Men jag har liksom ingen ork till det. Viljan finns där inne i huvudet någonstans. Men hjärnan känns som deg och kroppen som en överkokt spagetti. Så vad göra? Joo, jag tänker nog fortsätta slappa i soffan med Selma. Sen kanske jag kan komma på något att göra som både kropp och hjärna är med på.


Aaaaaaahaaaaahh!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar