4 december 2012

Vilken dag!

Jag och Selma startade dagen med en snabbkiss på tomten. Det var kallt och snöade. Efter en stund vaknade mannen i huset till liv. Ja, Emil är faktiskt omringad av brudar. Med undantag för Leffe Kanin förstås. Två karlar och fem brudar.
Efter lite frukost lämnade vi vovven hos Emils föräldrar. Sedan åkte vi norröver i Östergötland. Mot Norrköping! Allt gick finfint, tills jag fick kortslutning i huvudkontoret och missade att läsa av vägen. Vilket i sin tur resulterade i att jag gjorde min första dikeskörning. Klantigt som bara den! Jag vågade inte försöka köra upp bilen för jag trodde att jag skulle lägga mig på sidan. Emil försökte men kom inte upp. I samband med det kom snöplogen. Chauffören stannade och erbjöd sin hjälp. Snart var bilen uppe igen. Vi klarade oss utan skador och bilen fick bara lite repor.

Väl i Norrköping shoppade vi loss på Jula. En av mina favoritbutiker! En brandsläckare, några kablar, utebelysning, en snöraka, lite wunderbummare och annat krafs fick följa med hem. Både min och Emils fixarglädje har infunnit sig igen. Det känns super!
I Söderköping kollade vi in Dollarstore. Vilken härlig affär! Allt och lite till under samma tak. Jag gillart'!

Väl hemma packade vi upp alla prylar, matade djuren och tände kaminen. Emil hämtade Selma och posten. Själv satte jag igång med snöskottningen. Det har väl kommit 7-8 cm, men lika bra att underhålla det från början så det inte blir så jobbigt om det skulle bli mycket snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar