2 januari 2013

2013 - Mitt år

Mitt år. 2013 är mitt år! Jag tänker fokusera mycket på mig själv. Vad jag vill, vad jag vill uppnå och hur jag ska göra för att komma dit.
Jag gillar inte det här med nyårslöften. Vad jag har märkt hos många andra är att det är svårt att hålla. Istället kör jag på en lista över saker jag vill uppnå.

- Sluta äta så mycket godis! Kaffebröd med för den delen. Min kropp mår verkligen inte bra av det. Istället får jag hålla mig till mörk choklad, nötter, popcorn och eventuellt chips. Om jag nu prompt måste ha något.

- Fokusera på mitt välmående. Ta promenader, mys med djuren, skärpa till mig med städningen, piffa till mig lite extra då och då. Allt för att jag ska känna mig bra inombords.

- Red ut alla tankar kring arbete, plugg och företagande. Vad är det jag helst av allt vill syssla med? Hur ska jag göra för att komma dit? Sök information, kolla runt med företag och arbetsplatser.

- Sluta lägga pengar på sådant jag faktiskt inte behöver. 

- Sluta snusa! När jag känner att allt har lagt sig ordentligt med nedtrappningen av medicinen och det sista med pappas saker är avklarade. Då är det läge att sluta snusa. Det finns inte en enda bra anledning till att stoppa in en prilla! Inte en enda!

- Träffa min familj och mina vänner oftare. Ja, det är en bit att åka, men när våren kommer, det blir ljusare och jag piggare. Då kommer jag att orka köra. Jag kommer orka vara med.

Jag ska sätta mig och skriva ner detta på ett mer personligt sätt. Med mer konkreta saker och tankar. Sen tänker jag sätta upp listan på ett ställe i huset där jag kan läsa den ofta. Där jag kan slänga ett öga när jag känner att jag behöver. Eller om jag någon stans kör fast.
Nu har jag nämligen det lugn jag så väl behöver för att fungera. Kreativiteten kommer att hoppa igång när min kropp mår bättre. Jag ska börja i en ände och fortsätta så. Ett steg i taget. En dag i taget.


Gott nytt år på er allesammans! Hoppas att även ni har mål för det nya året. Oavsett om de är små eller stora. Jag tror att det är viktigt att ha mål i livet. Sen spelar det inte så stor roll om det handlar om att ta sig ur sängen på morgonen eller att leda ett tv-program. Alla är vi olika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar