14 januari 2013

Att få saker gjorda

Jag har alltid varit bra på att skjuta på saker som måste göras. Jag är fortfarande sån. Men jag har förbättrats sen jag flyttade och blev sambo. Nu måste jag ju faktiskt ta hänsyn till Emil också. Han visar mig hänsyn och tycker om att ha städat runt sig. Det blir jag påverkad av och försöker göra så gott jag kan. Jag vet dock att jag kan mycket mer. Så jag ska försöka skärpa mig ännu mer! För Emil är värd att jag anstränger mig så mycket jag bara kan!

Älskade älskade Emil! <3

Men så har jag ett litet problem när det kommer till att sysselsätta mig själv om dagarna. Jag gillar att pyssla, sticka, virka, läsa, tänka, planera och så vidare. En del saker går smidigt att göra. Men så kommer problemet. Selma. Hon tycker att garnnystan är väldans roliga nämligen. Så roliga att jag inte får ha dem ifred när jag stickar. Därför låter jag bli när jag är ensam med henne. Tråkigt är det verkligen, men förhoppningsvis kommer det bli bättre med tiden. Dock jobbar vi på en sak i taget.

Svårt att få saker gjorda med denna tös i huset.

Selma ger mig massor av kärlek! Villkorslöst. Samtidigt är hon så otroligt jobbig! Själv hade jag aldrig valt en jakthundsblandning, men eftersom Emil och svärfar jagar blev det så. Jag önskar att jag hade tänkt efter mer innan jag gick med på att ta hand om en liten vovve. Samtidigt skulle jag inte vilja leva mitt liv utan henne. Vi kommer säkert få en riktigt bra hund i slutänden, men vi har lång väg kvar. Selma testar dagligen mina gränser och ja, jag orkar inte alltid hålla tålamodet uppe. Men jag jobbar verkligen på det. Oavsett vilket är allt slit värt det när man ser att det ger resultat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar