29 januari 2013

Buhu!

Förbannade DHL! Här får man en föreslagen tid för leverans av paket och tackar ja till den. Men kom det någon bil idag eller? Nej! Förbannade skit! Här har jag gått och lovat katterna deras goda mumsiga mat och så kommer inte leveransen! Inte okej! DHL ska allt få ta den dusten med mina kissemissar.

Nej okej, jag är inte förbannad på dem. Snarare besviken. Här har jag håll mig inne hela dagen för att få mina saker jag beställt, så kommer de inte. Vad som hänt vet jag inte, men det är inte omöligt att chauffören helt enkelt missade. Eller så kanske det blev fel vid lastningen, dåligt planerad logistik eller så sket någon helt enkelt i mitt lilla paket.


För att gå över till något roligare ska ni få se lite bilder.

Så här kan det se ut när man ska sova på kvällen. Selma vill smaka på filten.

Så här kan det se ut när Emil ritar.


Så här ser det ofta ut i soffan.

Så här kan en lite vräkigare kvällsmat se ut,

Så här kan de se ut på toaletten. Ja, Selma har haft sönder skyddet längst ner på avloppsröret till handfatet.

Så här kan det se ut när jag smort in mina händer med handkräm som Selma vill slicka av.
Så här kan det se ut när Emil rengör sina gevär.

Så här har det bara sett ut en gång förut. Ikväll följde verkstadskatten Findus med Emil hem. Emil fick sen ta med katten och gå ner igen. Då hade han varit hos oss i över 1,5 timma.


Nu ikväll gjorde jag ett litet experiment. Jag tog en stickling som fått rötter och stoppade ner den i vitmossa. En av mina orkidéer har dött, så jag tog lite vitmossa från den. "Pengaträdet" är en sukulent, en fetbladsväxt, och behöver inte så mycket vatten. Så vi får se hur det här fungerar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar