11 januari 2013

Det sprakar i kaminen

Eld har alltid varit en fascination för mig. På olika sätt. Nej, jag är ingen pyroman! Men att ha levande ljus brinnande under frukost, lunch och kvällsmat är mysigt! När jag var liten brukade morfar ofta elda i öppna spisen. Han lärde mig att tända brasor själv. Under hans uppsikt så klart! Ute i skog och mark hör det nästan till att göra upp en brasa. För att värma sig och kunna laga mat.

Nu har jag en egen kamin i mitt hus. Rätt malplacerad i och för sig, men den är underbar ändå! Den värmer så skönt och det sprakar så härligt! Det är så skönt att komma hem och bli varm i kroppen av levande eld. Mysigt värre!

Så att ligga här i soffan, titta ut på snön som yr och njuta av sprakandet är inte fel alls! Med en Selma mellan benen som sussar sött. Livet är allt underbart här på landet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar