30 januari 2013

En bra start på dagen

Selma väckte mig i morse och ville gå ut och kissa. Så det var bara att kliva upp och släppa ut hunden. Sen blev jag kvar i soffan. Katterna jamade och ville gå ut, men det var fortfarande för mörkt ute. Mörkret i sig är ingen fara, men räven där emot är lite läskig tycker jag.

Vid nio tog jag med mig Selma på en promenad. Det var underbart! I måndags var hon så dragig att hon höll på att dra omkull mig och rycka armarna ur led. Nästan i alla fall. Idag var hon som en helt annan hund. Hon gick fint utan att dra allt för mycket. När hon skulle gå nära förstod hon fort att hon gjort fel när hon drog. Tillbaka till min sida och så kunde vi gå igen. De gångerna hon fick gå fritt skötte hon sig galant! Inte mycket drag, hon följde mig fint och var inte allt för svår att styra. Med andra ord blev det en superlyckad promenad!

De senaste 15 minuterna har sett ut så här:


Ja okej, Emil har inte stått och hängt över axeln hela tiden. Jag ringde DHL för att de vad som hänt med mitt paket. Jag fick vänta och vänta. De hade krångel med telefonerna och telefonisten väntade på svar. Så jag fick i min tur vänta på svar... Det visade sig i alla fall att jag fått fel datum. På fredag kommer paketet mellan 10-12. Så då blir det fest hos djuren! Eller nåt.

Nu ska jag sätta mig och försöka få något skrivet. Ja, skriver det gör jag ju nu, men jag tänkte på min skrivarkurs. Det har gått lite segt med den de senaste dagarna. Dags att köra på igen med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar