18 januari 2013

En fridfull kväll

Lugnet har infunnit sig på Lyckebo. Djuren är lugna, Selma sover. Jag och Emil sitter i soffan och har det gött.

Jag piggnade till under eftermiddagen som tur var. Orkade till och med ställa mig och diska. Det trodde jag inte när jag låg och slumrade i soffan på förmiddagen. Emil kom hem straxt efter tre. Då visade det sig att han hade huvudvärk stackarn och var inte allt för pigg. Blodsockerfall fick han med. Hela han skakade. Men efter lite fika blev det bättre. Vi masade oss ut med Selma och hämtade lite ved. En skottkärra full i alla fall så vi klarar oss ikväll och imorgon. Fast vi får nog ta ett lass med traktorn imorgon.
Emil berättade också att chefen hade ringt honom och gett honom ledigt nästa vecka. Inte mig emot! Jag tycker om att ha honom hemma! Då kanske jag kan få lite gjort när jag har hjälp med vovven.

En bonnläpp, två bonnläppar!

Idag fick jag mig en efterlängtad dusch. En lång och varm stund för mig själv. Snyggade till brynen lite och pillade med naglarna. Det var som att allt ont och jobbigt rann av mig i samband med duschen. Så otroligt skönt! Jag upptäckte dock att mitt hår har gått av! Blekte luggen förra helgen och det blev visst för mycket för mitt stackars hår. Usch! Tur då att jag inte hade blekt och färgat hela håret rosa. Vem vet hur det hade kunnat bli då. Mitt hår ska nu få vara ifred. En sväng till frisören kanske jag kostar på mig. Eller så får syrran klippa till mig. Haha! Om hon nu vågar vill säga.

Imorgon skulle vi få besök av ett par vänner till Emil. De har nämligen inte sett huset, så det passade bra att de skulle komma hit då. Men så visade det sig att det är bebis på G. Så det blir inget besök imorgon. Håller tummar och tår för att förlossningen ska gå bra och att de får ett friskt barn!

Trevlig helg på er allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar