30 januari 2013

En liten hund

Selma vill gärna vara med. Hon följer oss när vi går ifrån henne och vill gärna ligga nära. Det är superbra! Det är nämligen ett tecken på ledarskap. Ja, för mig och Emil alltså. Selma blir "orolig" när flockledaren flyttar på sig och vill därför följa efter för att se vad som är på gång.

Ibland kan hon dock bli lite för mycket. Som när hon vill sitta i knät vid köksbordet. Hon får göra det när vi har ätit klart. Om hon nu vill. Men idag skulle hon prompt ligga i knät när jag satt mig för att börja plugga.

Så här såg det ut. Hon ville gärna ligga ner, men det var lite ont om plats.
Jag såg inte mycket av skärmen. Ja ja, jag har facebook uppe, men jag hade inte hunnit stänga ner internet för att börja plugga. Det kom liksom något ivägen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar