31 januari 2013

Flätor och annat nödvändigt

Här kommer Pippi Långstrump tjolahopp tjolahej tjolahoppsansa!
Neeej, det är ju bara jag!



Jag har faktiskt pluggat lite idag. Igår satt jag också en bra stund. Lär mig nu vad man ska tänka på när man skriver artiklar. Faktum är att jag tycker det är mer intressant än hur man skriver böcker. Det trodde jag inte! Man lär så länge man lever. Jo då, det tror jag stämmer riktigt bra.
Men så blev klockan helt plötsligt dags för att äta lunch med svärföräldrarna. Det var bara att stänga ner och bege sig iväg. Maten var god och det var skönt att få komma hemifrån en stund. 

Nere hos Marias Hus var en traktor i full gång med att göra i ordning parkeringen. De har haft stängt i en månad och öppnar imorgon igen. Då gäller det ju att kunderna inte slår halvt ihjäl sig när de kliver ur sina bilar. Själv tänkte jag ta en sväng ner för att betala mina saker jag köpte av Mia på Fritidsbutiken när hon hade stängt. Nej jag gjorde inte inbrott, hon öppnade åt mig. Dessutom får jag hem djursakerna med DHL imorgon. Yippie! Det finns flera saker i livet som gör mig lycklig, nya saker till djuren hör till den kategorin.

Selma la sig till rätta i soffan när vi kom hem igen. Det blev dock kortvarigt. För Emil och svärfar kom upp med traktorn. De skulle hämta Emils Cheva för att åka och hämta upp traktor nummer två. En Volvo 400 som stått på verkstan i ett par månader eller så.
Selma ville sen gå ut. Så jag kopplade henne utanför dörren och släppte henne. Ett effektivt sätt då vi inte har inhägnat. Nej hon får inte vara ute själv någon längre stund. Hon är precis utanför dörren och om hon skäller, gnyr, drar i kopplet eller liknade är vi snabba på att kolla vad som pågår. Fast helst av allt skulle jag vilja sätta staket runt hela tomten så att hon kan få springa fritt.
I vilket fall som helst hade Emil parkerat 430 utanför oss. Den fick sig en rejäl utskällning! Trots att den har varit här tidigare och hon ofta passerar den hos svärisarna. Men idag var den inte populär. Så jag drog på mig skor och jacka för att ta med Selma ner till traktorn. Den var rätt läskig, fast det gick an. Jag petade på den för att visa att det inte var farligt. Då vågade sig Selma fram för att nosa. Men nej, den var allt lite läskig ändå.


What to do with the läskiga traktor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar