28 januari 2013

Förbättring

Denna morgon och förmiddag har bjudit på en del förbättringar. Sotaren var här vid åtta för att snygga till skorstenen invändigt. Det behövs tydligen göras ibland. Selma tyckte det var läskigt med sotarens redskap och när det lät i kaminen. Annars skötte hon sig fint under hela tiden.

Jag och Selma tog en skön promenad i mildvädret. Hon skötte sig mycket bättre idag än igår. Hon förstod vad som gällde och drog inte allt för mycket. Även om hon fick ett par busryck. Dem gör jag inget åt. Hon får hållas och leka av sig en stund. Så fortsätter vi träningen när hon har lugnat ner sig igen.

Idag tänker jag sätta mig och försöka skriva lite. Eller fortsätta med lektion två. Det beror lite på vad jag känner för. Huvudsaken är att jag gör något i alla fall. Det gäller att hålla huvudet igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar