26 januari 2013

Grattis Moa!

Den 26 januari 1993 förändrades livet för en liten familj på tre. En ny familjemedlem såg dagens ljus.
Orkanen var född!

Idag fyller alltså Moa 20 år. Hon blev kallad för Orkanen när hon var liten. Det var nämligen så att hon hade så otroligt mycket energi! När hon kom hem från skolan fick vår mamma hålla sig i diskbänken för att inte blåsa omkull till följd av Orkanens framfart. Riktigt så illa kanske det inte var, men nära inpå.

Moa på Olofbergs Café -06


Moa och jag har alltid varit mer än "bara" syskon. Vi har varit vänner, bästa vänner. Tack vare henne har jag alltid haft någon att leka med. Nog för att vi, precis som många andra syskon, grälade och blev osams. Men vi hade ändå alltid varandra.

Nu är min lillasyster vuxen, har blivit sambo och kör lastbil. Min lilla lillasyster. Jag har rätt svårt att förstå det. Samtidigt har hon alltid varit väldigt mogen och handlingskraftig.

Mosingen är knappt lika lång som dörrhandtaget är högt!


Moa, jag älskar dig! Grattis på födelsedagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar