22 januari 2013

Hur kunde jag glömma!?

Att fira mitt körkort!? Vi hade tvåårsdag igår och jag glömde helt bort min lilla rosa plastlapp. Förlåt körkortet, det var inte meningen!

16-åriga Elin.
Krysset över skylten gjordes dock samma dag jag tog körkortet.


Två felfria år har vi haft tillsammans. Prövotiden är med andra ord slut. Inte ens en vanlig rutinkontroll har vi behövt stanna för.
Tillsammans har vi kört ett flertal bilar. Både nya och gamla. Volvo 855, Opel Astra, Volvo 945, VW Golf 3, Chevrolet S10, Jeep Grand Cherokee Limited, Chevrolet Impala, VW Polo, VW Passat och Mazda 323 för att nämna en drös. Ett par är mina bilar, övriga tillhör andra personer. Oavsett vilket har vi lyckats bemästra allt från små personbilar till stora amerikanska vrålåk.
Låt oss fortsätta leva tillsammans i vått och torrt, i medvind som motvind. Låt oss tillbringa många år tillsammans! Älskade lilla körkort.


Pappas Volvo 855 -95
Den bilden räddade antagligen min inkomst under våren och sommaren 2012. Jag vet inte om jag hade klarat att arbeta om jag inte haft möjligheten att kunna åka hem på en gång om jag behövde. Det på grund av pappas bortgång.

Emils Chevrolet S10 -99
Den har fått hjälpa till att flytta det mesta. Både en hemmasnickrad kanot och diverse kartonger och möbler från pappas lägenhet.

Min VW Golf 3 -94
Min första alldeles egna bil. En tjurig liten sak som fick sig en makeover av LB Speedshop (Emils verkstad). I höstas ville Bosse BusBil inte starta. Så jag la ner det projektet och tänker ta upp det i vår igen.
Emils Chevrolet Impala -59
Jesse Bell Midnight är namnet på denna skönhet. Emils pärla och finåk.

Min Jeep Grand Cherokee Limited -96
Klart bästa köpet jag gjort det här året! Min älskade lilla brumbrum bil. Ernst heter han och han gillar att dricka mycket. En stor och bra bruksbil som rymmer det mesta. Oerhört skön att köra. Jag hoppas att denna bil stannar länge i min ägo. Till våren ska han få sig en genomgång av både det yttre och inre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar