12 januari 2013

Jag gjorde det!

Har idag suttit och kollat på utbildningar på saco. Gjorde ett test för att se vilka typer av arbeten som skulle kunna passa mig. Det blev "de gamla vanliga". Beteendevetare, psykolog, kurator, audionom, familjerådgivare och så vidare. Ja, jag är helt klart intresserad av att läsa beteendevetenskap. Men jag vet inte om jag skulle orka sätta mig och plugga på universitet just nu. Det är allt för mycket annat som måste ordnas och redas ut först. Dessutom vet jag inte om det är just beteendevetare jag vill bli. Eller om det är något annat.

Sen slog dig mig! Förra vintern hittade jag nämligen en skrivarkurs som kan kunde läsa hemma utan några direkta tidsbegränsningar. Jag googlade och hittade den! Jag läste om den igen, funderade, skrev på facebook, berättade för Emil och svärisarna om den, pratade med pappa och tänkte. Ja, pappa är död, men jag pratar med honom ändå. Jag känner av hans närvaro och jag vet att han brukar hälsa på mig ibland. Sen får ni tycka som ni vill om den saken.

Alldeles nyss, för typ mindre än fem minuter sen, ansökte jag! Just nu kostar utbildningen 1998 kr. Ordinarie pris är 2998 kr.
Jag har alltid tyckt om att skriva. Jag vet att jag är duktig på att uttrycka mig. Med den här kursen kan jag få fler verktyg att arbeta med. Vilket jag behöver. Så vem vet? Jag kanske kan bli författare till slut. Eller så kommer jag aldrig utnyttja mina kunskaper. Tiden får utvisa det. Nu tänker jag i alla fall satsa på denna kurs. Jag har 24 månader på mig att slutföra den, så jag behöver nog absolut inte stressa. Vilket passar mig perfekt!

Här är en länk till kursen om ni skulle vara intresserade.

Håll tummarna för att jag klarar av detta nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar