5 januari 2013

Känslan av att sitta fast

Jag är en person som vill att allt ska hända nu! På en gång! Men helst igår. Jag vill nå toppen innan jag ens har satt foten på marken. Det är skitjobbigt! För jag vet att jag inte kan lyckas med något utan att försöka först. Dessutom orkar jag inte jobba hårdare om jag har fått för många motgångar. Jag tappar gnistan och lusten att försöka. Trots att jag fortfarande vill lyckas. Snacka om att jag går emot mig själv!

Det känns som att jag sitter fast. Jag vet vad jag vill, men jag orkar liksom inte ta tag i det. Jag orkar inte starta. Jag vill plugga! Jag älskar faktiskt att lära mig saker, att få anteckna och diskutera. Men steget till att söka en utbildning känns så otroligt stort! Som att jag måste hoppa över en dalgång.

Jag måste skaffa mig kunskaper, erfarenheter, kontakter osv. Bara den vetskapen gör mig trött och avtrubbad.
Helst av allt skulle jag vilja ha pengarna till att uppnå mina drömmar. Att skaffa fler djur och att kunna ta hand om dem, utan att behöva vara beroende av en inkomst. Men min värld fungerar inte så. Jag måste kämpa för att få det jag vill ha.

Med andra ord är det dags att börja kämpa! Det är dags för mig att rycka upp mig, sätta fart och börja organisera mina tankar och idéer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar