22 januari 2013

Kvällsnöje

Själv sitter jag i soffan med datorn framför mig och tvn igång. Jag har precis smort in Selmas trampdynor, så hon har fullt upp med att slicka sina tassar. Det är inte lätt att få henne att ligga still utan att slicka på det där som luktar så gott.
Emil tatuerar sig. Han har visst fått dille på det nu. Nej, så illa är det väl inte. Han gillar tatuering och att tatuera. Då är det bara bra att han får tillfälle att göra det.
Precis som att jag gillar att pyssla, göra trädgårdsarbete och annat smått och gott.

Imorgon kommer syrran och svågern hit. Det ska bli ruskigt härligt! Det fanns en tid då jag och Moa umgicks  hela tiden. Det kan i och för sig bero på att vi bodde tillsammans. Men ändå. Även när hon flyttade umgicks vi rätt mycket. Ofta hördes vi av nästan varje dag. När jag flyttade kunde vi inte ses lika mycket längre. Det är det enda negativa med att bo här på vischan. Det tar över en timma att åka mellan Holmbo och Lotorp. Inte något man gör varje dag med andra ord. Jag önskar så att teleportering var uppfunnet! Tänk så lätt det skulle vara att ta sig till alla sina nära och kära då! Vi brukar i alla fall höras på sms några gånger i veckan. Vissa dagar går telefonen varm med både meddelanden och samtal.
Svågern ska få lite bläck under huden, det är därför de kommer ner. Vi ska bjuda på mat och sen blir det väl en hel del snack. Moa och jag skulle nog kunna sitta och bara prata en hel dag. Om både viktiga och oviktiga saker. Hon är både min syster och bästa vän!

Lillasyster och storasyster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar