22 januari 2013

Livet är underbart!

Hur underbart kan livet bli? Det undrar jag. För just nu tycker jag att det är så underbart och vackert det bara kan bli!

Vi åt en härlig frukost tillsammans i morse. Selma var relativt lugn och fin. Solen sken och jag började smått att längta ut. Vi klädde på oss och jag hängde på mig kameran. En sådan vacker vinterdag måste jag bevara, tänkte jag. Men vet ni? Batteriet bestämde sig för att ladda ur totalt. Dumma, dumma, dumma! Det blev bara några bilder tagna. Solen gick dessutom i moln vid lunch, så nu får jag inga soliga eftermiddagsbilder heller. Vad göra?


Selma och Emil utanför hans verkstad.
Selma har en förkärlek till sly som finns utmed vägen. Rätt som det är flyger hon på en stackars gren och dödar den flera gånger om. Det ser skitkul ut! På bilden är hon dock väldigt lugn. Hon ställde sig och började knapra lite försiktigt.


Efter promenad, en sväng till affären och lunch satte jag mig ner för att plugga. Jag insåg igår att jag är alldeles för trött på kvällen för att orka sätta mig ner i lugn och ro och koncentrera mig. Jag bad Emil att han skulle vara hemma efter lunch så jag kunde få lite pluggtid. Dealen är att han får gå ner till verkstan efteråt. Mycket bra kompromiss enligt mig.
Jag satt i lite mer än en timma och läste, antecknade och funderade. Under tiden satt Diesel utanför köksfönstret. Rätt som det var började hon krafsa på rutan. Hon är smart den där katten! Jag gick till altanen för att släppa in henne. Ropade även in Olja för att se om hon ville in och värma sig. Då fick jag syn på lille Findus (Emils verkstadskatt). Han försökte busa med Olja, men hon sprang in och Findus försvann under altanen. Jag tror allt att Olja har fått sig en friare. Håller tummar och tår för att de ska para sig framåt sommaren! För jag vill ha bebisar efter dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar