17 januari 2013

Nu är den äntligen här!

Torsdagen alltså.

God morgon förresten! Sovit gott? Känner du dig utvilad? Skönt för dig i så fall!
Själv känner jag mig helt förstörd i kroppen! Som om jag jobbat dygnet runt i tre dagar. Undrar hur det kommer sig... Benen är trötta och sega, huvudet orkar inte riktigt med och jag är öm i kroppen. Blä!
Hade jag inte haft hund hade jag säkerligen legat och sovit fortfarande. Senare flyttat mig till soffan och legat där resten av dagen. Men nu kan jag inte göra det. Var uppe runt ett i natt för att Selma behövde gå ut. Sen skulle hon ut vid halv åtta igen. Sen dess har jag spenderat min tid i soffan. En smörgås och kaffe är intaget. Dagen kan börja med andra ord.


Idag ska jag nog göra om spårförsöket med lilltösen. Denna gång ska jag inte göra det så svårt. Igår släppte jag korvbitarna i nysnön bara, vilket gjorde att de sjönk ner en bit. Jag misstänker att doften liksom försvann så att Selma hade svårt att hitta bitarna. Idag ska jag istället lägga spåret i mina fotspår och trampa upp en gång. Så kommer det bli lättare för Selma att fullfölja spåret helt.

Jag har även funderingar på att diska, dammsuga, slänga in en tvättmaskin och ta en dusch. Sen får jag se hur långt jag kommer. Det beror på hur jag känner mig efter förmiddagsturen. Lite beror det på Selma med så klart. Ibland hinner jag inte göra något då hon påkallar min uppmärksamhet var och varannan minut. Andra dagar kan jag hinna med massor då hon mest ligger och sover.


Igår bad jag om tips på hur man tränar in nya trick med sin hund. Detta gjorde jag både på Facebook och Dayviews. Jag fick en hel del bra tips! Dessutom lärde jag mig skillnaden mellan att använda en klicker och att klickerträna. Det ligger tydligen en hel vetenskap bakom klickerträning. Vilket jag inte hade en aning om! Klickern är ett bra reskap att använda sig av i hundträning för att kunna belöna rätt beteende mer exakt. Men att klickerträna är tydligen mer invecklat än så. Intressant måste jag säga! Så småning om kanske jag går en kurs i hur man klickertränar, det får tiden utvisa.

Nu ska jag göra mig klar för att ta med Selma ut på lite träning och bus.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar