16 januari 2013

Nya tag

Ja då är det dags att steppa upp en aning. Pratade med Emil igår och berättade att Selma nu behöver en hel massor av aktivering. Så han föreslog att hon kanske behöver spåra mer. För det är något hon gillar. Dessutom måste hon använda nosen mycket för att hitta rätt. När vi är ute och går i skogen brukar hon börja spåra både hare och rådjur. Det är skitbra! Fast det blir lite galet. Hon ska spåra djur med tanke på att hon ska användas till jakt och eftersök. Men samtidigt är det inte riktigt det jag är ute efter när vi tränar. Så idag tänker jag lägga ett sjujävla spår på gärdet. Sen for hon nosa utav bara helsefyr!
Önska mig lycka till!

Annars har jag inget planerat. Skulle behöva en riktig slappardag! Så om jag lyckas trötta ut Selma ordentligt nu på förmiddagen kanske jag kan få några timmar då jag bara kan få vila. Det får tiden utvisa.

Är så spänd på att få hem mitt kursmaterial! Fick ett mail i måndags där dem i stort sätt tackade för att jag valt deras utbildning och att de skulle skicka materialet inom en snar framtid. Jag hoppas att det kommer den här veckan! Vill så gärna komma igång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar