14 januari 2013

Psykiskt utmattad

Hujeda mig så trött i huvudet jag är. Psykiskt utmattad så det sjunger om det!

Trött Elin

Det har blivit lite mycket de senaste dagarna helt enkelt. En busig och understimulerad hund som jag helt plötsligt måste komma på nya sätt att aktivera på. En hel hög tankar om min far! Jag saknar honom något otroligt just nu! En älskad Emil som jobbar borta mån-tor. Det är jobbigt att vara utan honom så länge! Tankar kring plugg och arbete. En massa "måsten" som existerar så fort man blir myndig. Alla de där vuxen sakerna ni vet. Typ tjäna pengar, ta hand om hemmet, ta ansvar för precis allt du gör eller inte gör. Sånt som man kanske inte behövde göra som barn direkt.
Jag är utmattad med andra ord! Helst av allt vill jag bara krypa upp i soffan framför tvn och ligga där dygnet runt! Fast det kan jag ju inte göra! Det är nog rätt bra i och för sig. Annars skulle jag säkert klappa ihop totalt. Det är inte bra!

Psykiskt utmattad brud.

Nej så istället för att deppa ihop gör jag det bästa av situationen. Använder Selmas sovstunder till att själv vila eller passa på att göra lite "måsten". Jag försöker njuta av livet som det är, oavsett om det är upp eller ner.

¤ Idag ska jag bara ta det lugnt! Så lugnt jag kan.
¤ Imorgon får jag besök av en "sommarjobbare från Norra". Kristin heter hon och är en av glädjespridarna i mitt liv. Vi har inte setts sen i somras när hon gjorde sina fyra veckor på kyrkogården. Men nu ska hon alltså komma hit för att se hur jag har det på vischan.
¤ På onsdag vet jag inte riktigt vad jag ska göra. Men jag hoppas att min kurs kommer här omkring någon stans. Eller så. Typ.
¤ På torsdag blir det nog ännu en lugn dag. I väntan på att min älskade ska återvända hem.

Vad gör ni om dagarna?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar