17 januari 2013

Pyssel, pyssel och så lite pyssel

Jag drömmer om lugn och ro. Ett eget rum, ett hobbyrum. Där jag kan få plats med alla sorters papper, pennor, målarfärger, penslar, dekorationer och garn. Ett rum som bara är mitt. Där jag kan få spendera timmar med att bara pyssla. Ett ljust och rosa rum med mysiga färger, en skön fotölj, ett stort skrivbord och en massa fina lådor och burkar.

Vi har ett litet rum i huset som vi använder som kontor. Det är dock inte klart på långa vägar! Papper ligger huller om buller och vi har inte riktigt fått någon ordning på sakerna. I början sa vi att vi inte behövde göra något åt det rummet då tapeten är väldigt fin. Dock är den grå och inte speciellt hemtrevlig. Jag känner inte det där lugnet jag är ute efter. Så när Emil anländer ska jag prata med honom och se om jag inte kan få måla om och snygga till där inne i alla fall. Jag gör gärna jobbet själv, bara någon kan ta Selma under tiden. Ska det målas måste jag dessutom flytta på Leffe. För han kan ju inte bo mitt bland målarfärg och roller. Det är nog det minsta problemet.

Jag har ett skrivbord som jag i början tyckte väldigt mycket om. Det är Hemnes från IKEA i mörkbrunt. Ett skåp, två lådor och en överdel med lite hyllor. Jag funderar starkt på att måla om det. Eller om jag kanske skulle sälja det och skaffa ett vanligt bord istället. Så jag kan få plats att sprida ut mina saker när jag jobbar. Det tål att tänkas på.

Jag har en vision om hur jag skulle vilja att det såg ut där inne. Sen får vi se om jag lyckas med det. Rummet är trots allt väldigt litet, så det gäller att få till en bra möblering med smarta förvaringsmöjligheter.


Tanken är väl att jag och Emil inte ska bo här hela vårt liv. Även om jag älskar den här tomten då är den rätt liten. Huset är rätt litet det med. Håller vårt förhållande och vi så småning om utökar familjen (ja med människor alltså, inte djur) kommer vi behöva flytta. Så även om jag inte kan få det där perfekta hobbyrummet nu, kanske jag kan få det längre fram i tiden.

A ja. Detta tål att tänkas på!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar