13 januari 2013

Selma 6 månader

Hipp hipp hurraaaaa! För Selma som fyller 6 månader idag!

Just nu ligger hon bredvid mig i soffan och sover. Vi var ute i en timma på förmiddagen. Först fick hon gå och nosa som hon ville. Hon börjar förstå det här med koppel nu. När kopplet blir sträckt fortsätter hon inte att dra, utan istället saktar hon in lite. Duktig tös! Det känns otroligt skönt att se det framsteget. Jag vet att jag har en lång bit kvar innan hon går som jag vill, men för varje litet framsteg ropar glädjetjuten inom mig! På tillbaka vägen tog jag in henne och hon fick gå "fot". Så fort hon drar stannar jag och tar tillbaka henne. Även här har vi gjort framsteg. Hon drar inte iväg som ett skott hela tiden, utan börjar förstå vad jag vill. Men det är klart, fortfarande får hon spel och drar och sliter så jag tror att armen ska gå av. Men de är betydligt färre än för bara ett par veckor sen.
Mellan "fotvarven" får hon ett frikommando så att hon får nosa av sig lite. Sen kör vi igen.
Min duktiga lilla ruffsetuffsa!

Det blev 35 minuters promenad och träning. Sen var vi på tomten och hon nosade runt och busade lite. Så kom Emil hem och hon satt otåligt och väntade på att han skulle komma och hälsa. Han städade ur Chevan som nu har fått en ny tankt. Yey!
Därefter blev den ännnu en liten promenad ner till svärisarna för att äta lunch.

Allt detta resulterade i en ganska trött Selma. Nedan följer några bilder från hennes bebisveckor.

Selma 9 veckor. Dagen efter att vi hämtat henne.
Selma 12 veckor


Selma 12 veckor.

Selma 15 veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar