20 januari 2013

Söndagskväll

Sitter i soffan och har precis glott igenom en del internetsidor. Precis som jag brukar göra. Precis lika mycket som jag gillar att blogga själv, gillar jag att läsa andras bloggar. För tillfället följer jag 27 bloggar via Bloglovin'. Jag tycker det är ett smidigt sätt att hålla koll på nya inlägg. För lade jag till bloggarna som favoriter i webbläsaren. Det resulterade i att jag satt och kollade x antal bloggar flera gånger dagligen för att se om de var uppdaterade. Med Bloglovin' kan jag hålla koll på alla inlägg på ett smidigt sätt.



Vi har haft en sån mysig dag tillsammans här på landet! Det var varmare idag än igår så det var rätt skönt att vara ute. Emil och jag åkte för att handla lite. Ja, Selma fick följa med och åka brum brum bil. Jag skulle ha snus, men vi kom hem med betydligt mer än så. "Ägg behöver vi ha!" "Lite sånt också." "Men du, ska vi köpa lite chips också?" Lite den stilen var det.

Det blev en promenad på eftermiddagen också. Efter lite kaffe tog vi på oss och gick ut i skymningen. Först ner till svärisarna för att hämta en kärra ved, sen tillbaka hem och vidare upp i skogen. Selma var ruskigt busig och ville inte alls sammarbeta. Så hon fick mest gå som hon ville. Jag tog med mig ett par grenar hem för att tillverka lite nya saker till fåglarna. De fick en stege med lite pärlor på ståltråd och en fyrkantig "gunga". Den gamla gungan hade börjat sjunga på sista versen nämligen.

Nu tänker jag stänga ner här och ägna resten av kvällen åt mina älsklingar. Inkmaster går på tv förstår ni. Emil är tatuerad och inbiten tatueringsfantast. Så pass att han fixade sig en ny tatuering igår. Hemma i vardagsrummet. Sterilt? Till viss grad, fast "studion" kanske inte var den bästa. Men resultatet blev bra. Själv är jag inte gaddad än. Jag har hållit mig till piercingar än så länge. Sugen så in i bängen är jag på att få lite bläck under huden, samtidigt är jag livrädd för att låta någon sticka mig med en nål ett x antal gånger.

Trevlig söndagskväll på er hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar