19 januari 2013

Underbara vinter!

Jag är en person som älskar variationerna med årstiderna. Jag brukar hinna tröttna lagom tills kommande årstid tågar in. Vintern är inte favoriten direkt, men jag älskar den ändå! Soliga vinterdagar ute i naturen. Kan det bli bättre under vintermånaderna?


Bild från tidigare i januari


Fast det här med minusgrader är en annan femma. Några minus gör mig inget, då håller sig snön fin och isen ligger kvar på sjöarna. Men när det som idag är -12 grader ute, då stannar jag gärna inne! Det kan jag ju inte göra så klart med tanke på hunden.
Så det var bara att klä på sig och ge sig ut med både hund och gubbe. Jag klädde mig ordentligt! Vilket innebär linne, underställ, strumpor, jägarstrumpor, mjukisbyxor, fleecetröja, vandrarkängor, termobyxor, vinterjacka, tunna handskar, tjocka handskar, mössa och en "dra-över-huvudet-halsduk". Trots det började jag frysa om tårna! Jäkla skit! Jag är i och för sig väldigt frusen av mig, så det kanske inte är konstigt. Men ändå.


Idag hade jag mer kläder på mig än på denna bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar