14 februari 2013

Alla hjärtans dag

Överskattat eller inte?

Jag tycker det är skapligt överskattat! Ändå pirrar det i hela mig när jag tänker på att Emil kommer hem ikväll och jag vet att jag ska få presenter. Klart att jag är glad över att han kommer hem igen. Det är jag alltid oavsett vilken dag det är. Men han har liksom gjort mig så nyfiken vad gäller mina presenter. Snacka om att vara delad. Ena halvan av mig tycker att det är ett rent jippo hela skiten. Andra halvan tycker att det är riktigt mysigt med en dag i kärlekens tecken. Fast jag visar faktiskt kärlek till mina nära varje dag.

Emil lekte med min kamera. Nej, jag har inte extremt fett hår, jag är nyduschad. Bara så att ni vet.


För att övergå till något annat är jag nu övertygad om att Selma blir påverkad rätt ordentligt av mitt humör, min sinnesstämning och mitt kroppsspråk. Jo jag vet att hundar är väldigt känsliga för signaler, men att Selma var så känslig trodde jag faktiskt inte. Hon har inte visat någon ömhet när jag varit ledsen exempelvis. Inga pussar, inget gos, hon har inte satt sig nära mig eller liknande. Linus som vi hade kom alltid när man var ledsen. Han ställde sig och tröck mot benet på en. Där stod han tills man själv flyttade på sig eller tills man var på bättre humör igen. Så har det alltså inte varit med Selma.

Igår var hon ovanligt lugn. Hon låg med mig i soffan och sov eller tuggade på ett ben. Jag var så sjukt trött och orkade verkligen inte anstränga mig. Idag är jag piggare, men fortfarande tillräckligt trött för att saker ska kännas jobbiga. Vad gör Selma då? Jo hon sover.
På förmiddagen fick hon springa i lina på promenaden. Vi var bara ute en dryg halvtimma. Ändå la hon sig och sov när vi kom in. Vi åt lunch hos svärföräldrarna och där la hon sig och somna på golvet. När vi kom hem igen däckade hon i soffan. Nu ligger hon på golvet och susar. Jag är helt övertygad om att det här beteendet beror på mig. Att hon känner att jag inte är på topp. Skönt!

Själv tänker jag slänga mig på soffan en stund innan vi ska ut igen. Eventuellt tar jag en sväng till affären också. Glömde liksom att köpa lite grejer när jag var där igår. Det stod ju inte på listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar