6 februari 2013

Dammsugaren är farlig!

Jag har tidigare berättat att Selma blev skrämd av dammsugaren en gång. Tidigare skällde hon som en tok åt den där konstiga saken. Men sen den gången har hon gömt sig istället.
Det är nämligen så att det bildas statisk elektricitet på metallröret när man dammsuger vardagsrumsmattan. Både Emil, jag och Selma har fått stötar på det viset. Det var på grund av den stöten Selma blev rädd.

Golven är nu rena från hår, grus, aska och stickor. Alltid någe! Kattlådan har jag rensat och så har jag plockat bort lite saker från bordet i vardagsrummet. Det är skönt att städa när man ser att det ger resultat direkt. Det enda tråkiga är att i det här huset ser det likadant ut efter bara en dag.

Nu ska vi vila jag och hunden. Katterna är inne, vilket Olja inte verkar uppskatta. Jag blir galen på den där katten!

Så här såg det förresten ut i förmiddags när Selma hade bäddat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar