26 februari 2013

Djur

Djur har funnits i mitt liv sen den dagen jag föddes. Här följer en liten summering av de djur som jag själv har haft. Inom familjen eller själv. Sen finns det en hel drös till som på något vis har koppling till mig eller min familj. Men de hoppar vi över idag.

Hundar: Papillonen Linus och jaktblandisen Selma.
Fiskar: Två guldfiskar, två slöjstjärtar och sex kardinalfiskar.
Gnagare: Två dvärghamstrar vid namn Molly (min) och Sprätten (Moas). Tamråttorna Doris och Dolly. Dvärgvädurslöwen Leffe.
Fåglar: Fyra undulater. Elvis, Eddie, Silver och LillDunet.
Katter: Två huskatter vid namn Diesel och Olja.

Totalt har jag alltså haft 23 djur, om man nu ska räkna antal. Sex av de bor hos oss nu. 

Jag har lovat mig själv och mina djur att jag ska tänka femtioelva gånger till så fort jag får för mig att ta hem ännu ett djur. Jag skulle så gärna vilja ha fler, men jag måste tänka på om jag verkligen har tid till att ta hand om dem på rätt sätt. 

Djur som står på min önskelista:
Kor
Hästar
Grisar
Getter
Får
Höns
Gäss
Ormar
Sköldpaddor (landlevande)
Kameleont
Fiskar
Hundar
Katter
Tamråttor
Möss
Marsvin
Papegojor

Ja, jag tror det var alla... Som ni säkert förstår kan jag inte ha alla djur jag skulle vilja ha. Inte nu, kanske inte på en gång, kanske aldrig. Men i vår/sommar ska vi i alla fall skaffa oss ett gäng höns. Vi måste bara bygga oss ett hönshus först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar