11 februari 2013

En sån dag

Vilken dag vi har haft idag! I morse när jag gick upp var det 10 minus ute. Så på första promenaden åkte termokläderna på. När vi skulle ut nu på eftermiddagen var det bara 0.9 minusgrader. Rätt stor skillnad alltså! Solen har lyst hela dagen, men nu börjar den närma sig nedgång.

Jag och Selma gick och hämtade posten. Passade på att kolla svärisarnas låda med. De hade också post så jag tog med den och gick hem till dem. Jag blev erbjuden kaffe och fikabröd, men tackade nej på grund av Selma. Hon var nämligen väldigt busig och jag behövde aktivera henne. Istället fick jag med mig lite fika hem.   Det var päronhalvor som tillagats i socker och smör i ugnen. Sen skulle man lägga någon kryddig sak i kärnhuset (kärnorna skulle vara urgröpta) och lägga smördeg över. Hur det smakar visste varken svärmor eller svärfar. Men gott låter det ju! Så det tänker jag äta sen!

Jag lämnade posten och fikat för att promenera med lilltösen. Vi gick en annan väg idag. Har gått där en gång tidigare, men då var Selma helgalen och slet och drog allt vad hon orkade. Trots mina försök till att lugna henne. Men idag gick det mycket bättre. Totalt var vi nog te i 50 minuter ungefär. Lite lagom tycker jag.

Nu sitter jag i soffan och känner hur tröttheten sakta kryper på. Selma har lagt sig bredvid och sover redan. Om man ändå kunde göra så!

Selma tyckte det var en utmärkt idé att lägga sig på ryggstödet nu i helgen. Där hennes bak är hade jag min nacke. Så hon låg nära oss båda.
Sen skulle hon pussa Emil, men då tyckte han det fick vara nog. Selma är både uppfinningsrik och rolig på samma gång.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar