5 februari 2013

Härliga underbara dag!

Jag har haft en sån fantastiskt skön dag! Betydligt bättre än igår! Selma har varit orolig, men inte alls lika mycket som igår. Vi tog oss en härlig förmiddagspromenad tillsammans. Hon fick busa av sig på gärdet innan vi vände hemåt igen.
Svärföräldrarna bjöd på lunch. Kan ni förstå hur snälla de är mot mig!? Svärmor säger att hon blir orolig att jag inte äter ordentligt när jag är själv. Till viss del stämmer det, fast jag äter alltid lunch oavsett vad! I vilket fall som helst är de så goa och snälla mot mig! Innan lunchen tog jag och Selma en kortis bort till skroten. Så att hon skulle få göra sina behov.
Vi vilade middag en stund innan jag tyckte det var dags att åka till affären. Selma fick följa med. Hon får sitta i sin bur under tiden jag handlar. Något som fungerar riktigt bra! Nu är det ju ingen längre stund jag är inne direkt, så hon lider knappast av det. Dessutom är det relativt varmt i bilen så fryser gör hon inte heller.

Vi tog oss en liten promenad till ner till svärfars garage. Jag lämnade en hink med talgbollar. Vi har inte matat fåglarna så flitigt här uppe, så han kunde lika gärna få ta det som var kvar. Hans var nästan slut. 
Vi träffade på en granne som vi stod och pratade med en stund. Hon skulle ta en promenad och jag tyckte det lät som en bra idé. Selma och jag gick in och satte oss, fast jag insåg rätt snart att hon var alldeles för busig för att vilja vila. Istället klädde jag på mig och så tog vi en sväng bort till gärdet igen.

Min nya hundförarväst! Snygg va? Den är oanvänd men köpte den begagnad så att säga. Har en annan väst men den ska användas till jakt och spår. Kan därför inte ha den privat hemma när vi är ute. Tanken är att Selma ska förknippa min/Emils väst med jobb. Ja vi har likadana.

Solen sken fortfarande och värmde mitt hjärta och min kropp. Underbara sol!

Selma fick busa med sin boll. Hon tycker det är skitroligt att både bli jagad och att jagas. Hon fick springa av sig ordentligt innan vi gick hemåt igen.

Det har blivit en hel del promenader och en del bus idag med andra ord. Härligt! Jag känner mig trött i både kroppen och huvudet. Selma har äntligen somnat i soffan bredvid mig. Så nu hoppas jag att hon håller sig relativt lugn resten av dagen. Men det ska nog inte vara några problem. Annars är det bara att ta fram godisburken och klickern och öva lite tricks.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar