21 februari 2013

IKEA!

God morgon alla vackra människor! Hur mår ni idag? Har ni fått någon sol på näsan?
Här är det bra. Aningen trött bara, men så blir det när hunden behöver kissa tidigt på morgonen. Emil sover, Selma sover, Leffe slappar, fåglarna gapar och katterna är ute. Själv sitter jag och dricker kaffe. Denna underbara dryck!

Idag bär det iväg på äventyr. Svärfar kommer och hämtar Selma runt nio, sen ska jag och Emil åka till Mantorp och Linköping. I Mantorp ska vi hämta kylaren till Vallen. Den har fått nya celler, så förhoppningsvis ska den fungera bra nu. Därefter styr vi mot IKEA. Ny säng ska införskaffas, eventuellt en bokhylla eller två och lite andra småsaker. Dock tror jag vi får ta hemkörning på de stora paketen. Nog för att Chevan är stor bak (det är en pickup), men ändå är den inte tillräckligt stor. Skulle behöva ha en mindre lastbil känns det som. Men vem köper en bara för att frakta saker lite då och då? Inte jag i alla fall. Skulle kunna låna en släpa av IKEA, men då blir det en bensinkostnad som skjuter i höjden. Dessutom tror jag bara man fick låna det i tre timmar eller så. Med andra ord blir det stressigt som bara den! Nej, då betalar vi hellre lite extra för att få det hemkört.

Kanoten på bilden har min farfar och pappa gjort. Tror min farbror hjälpte till också. Den hade vi liggandes i en lada hos scouterna i Åby. Men när pappa gick bort kändes det onödigt att spara på den. Jag hade gärna tagit den, men när och var skulle jag ut och paddla? Det händer inte allt för ofta. Istället frågade jag min farbror om han ville ha den vid sitt torp. Sagt och gjort. Kanoten fick vi spänna fast på taket som ni ser, mer än hälften hängde utanför när vi la den på flaket. Inte speciellt säkert eller lagligt. Nej du Chevan, visst är du stor och rymlig, men ändå räcker du inte alltid till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar