21 februari 2013

Jag längtar så!

Jag längtar så efter att få hem vår nya säng! Det ska bli så underbart att få sova skönt igen! Just nu ligger jag inte så bra om nätterna. Vaknar ofta stel och seg.

Jag minns så väl förra gången jag bytte säng. Det var under sensommaren 2010. Jag hade fått jobb på kyrkogården och hade därför råd att kosta på mig en ny ordentlig säng. Just då hade jag två skumgummi madrasser på varandra i en sängram med ribbotten. Helt enkelt för att min madrass var så nerlegad. Så jag snodde syrrans gamla madrass och slängde på den också.
Men så tog jag mig till IKEA och köpte mig en ordentlig resårmadrass med bäddmadrass till. De första nätterna var lite stela och ovana, men snart hade min kropp vant sig. Snacka om att jag sov skönt sen!

När jag och Emil flyttade ihop tog vi hans säng. Av den enkla anledningen att den var större än min. Min säng tänkte vi först ta med och ställa ute i baracken, men insåg att det var rätt onödigt. Om jag ångrar mig nu? JA! Istället skänkte jag bort den. Så förhoppningsvis har någon fått användning för den i alla fall. Problemet med Emils säng var dock att han haft den i mååånga år! Han har till och med fått den av sin kusin. Så ja, jag vet inte hur gammal den är! I början var den otroligt skön att sova i. Mjuk, stor och gosig. Jag vaknade alltid utvilad efter att ha sovit i den. Nu har den gett upp alldeles.

Eftersom vi ändå skulle köpa en ny säng kunde vi lika gärna slå på stort. Varför köpa en 160 säng när man kan köpa en 180 liksom? Nej, en stor och bekväm säng fick det bli. Så nu kan vi sova med alla djuren i sängen! Ja, om alla djuren hade gått ihop och fåglarna inte skulle skita överallt vill säga. Det kommer nog hända att Selma smyger sig upp, kanske en katt så småning om. Men burdjuren får sova i sina "sängar".

Är ni trötta på sängprat nu? Eller har ni kanske blivit sugna på att skaffa en ny?

Tummen upp för sköna sängar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar