16 februari 2013

Jag och grabbarna

Ja i förmiddags lastade jag bilen full av karlar. Emil och tre vänner från klubben. Så styrde vi Jeepen mot Norrköping. Jag lämnade av karlarna vid Mässhallen där det var marknad. Själv åkte jag vidare ut på Ingelstad. Där stannade jag först på Djurmagazinet. Jag fick med mig en hel del, dock inte det jag skulle ha från början. Nämligen en vgw-sele. Så jag åkte över till Maxi och knatade in på Arken Zoo. De hade inte heller någon vgw-sele i rätt storlek. Men jag fick med mig en annan variant istället. Vi mätte och den borde passa Selma. Men gjorde den det? Nej... Så jag får ta en sväng till Nkpg i veckan igen och byta till en mindre sele.
Emil ringde och sa att de var färdiga. Så jag och Jeepen åkte tillbaka och plockade upp grabbarna. Det blev lunch på Leons innan vi åkte till Jula. Jag passade på att gå in på Stadium outlet och kom upp med tre sportbhar och ett linne. På Jula köpte jag en tröja jag kan ha på jobbet i vår.

Nöjda och glada begav vi oss mot Kimstad. Vi skulle åka hem till en annan vän för att lämna lite saker. Vi fick även se deras nya hus de hyr. Jäklar vad jobb de har att göra där! Hela huset behöver renoveras. De gör jobbet själva mot att hyresvärden betalar materialet. Det var ett trevligt hus med massor av rum.


Nu sitter jag här i soffan. Selma ligger på golvet och sover. Emil begav sig ner till verkstan för att pula lite mer med Vallen. Katterna är inne, Leffe är lugn och fåglarna är tysta. Bara spraket från kamin och klockorna som tickar hörs. Ja, tvättmaskinen är igång också, men den låtsas jag inte om.

Selma hade skött sig bra idag. Svärfar hade henne och de hade tagit två långa promenader. Svärfar på spark och Selma bredvid. Så idag hade det gått bättre att ha henne än sist. Hon hade mest sovit när de var inne. Skönt att Göran orkade ta sig ut och aktivera henne. För det behöver hon verkligen! När vi kom hem fick hon en nylonring med vaniljsmak. Något som uppskattades mycket! Fast det var lite svårt att få grepp om den, så jag höll i ena sidan och hon tuggade i den andra. Underbara lilla hund!

En superduper bra dag har jag haft!


Även om hela dagen har varit bra finns den en sak som lyser lite starkare. Jag var inte rädd när jag körde bil! Ingen oro över huvud taget kände jag. Så skönt! Jag kunde hålla lite högre hastighet på småvägarna än jag tidigare vågat. Dumma vinterväglag till att skrämma skiten ur mig! Men oron verkar ha släppt och nu kan jag återgå till att hålla mig på vägen och läsa av förhållandena bättre. Skönt att slippa sitta och spänna sig och känna rädsla inför att eventuellt få sladd.

Rädslan är ett minne blott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar