19 februari 2013

Kaos

Precis när jag tror att lugnet infunnit sig här hemma börjar kaoset igen. Om jag tycker att det är så här påfrestande med djur, hur ska det då bli när jag skaffar barn!?

Selma och jag tog en promenad ner till brevlådan. Sen sprang vi in till Mia en sväng för att prata lite. Senare i veckan kanske vi åker hem till henne så hundarna kan få leka. Sen fortsatte vi vår promenad.

Väl hemma igen drog jag igång datorn och satte på kaffe. Skönt att få koppla av lite tänkte jag. Jo då, några minuter fick jag allt. Sen ville Olja ut. Hoppas bara hon kommer hem innan jag ska lägga mig. Annars får hon vara ute hela natten ju! Straxt efter det kom en hund utanför och då vaknade Selma till.

Jag älskar djur! Jag gör verkligen det och kan inte tänka mig ett liv utan dem. Men jag har insett några saker. Burdjur är inget för mig. Inte så länge jag har fler djur att ta hand om. Det blir för mycket arbete och jag har inte tid att umgås med dem som jag önskar att jag kunde. Hädanefter ska jag tänka till femton gånger extra innan jag tar mig an ett annat djur. Viljan och intresset att ta hand om dem finns, men jag orkar inte.
Jag har funderat på att omplacera både Leffe och fåglarna för deras skull. Samtidigt vill jag inte det då jag tycker så extremt mycket om dem! Vi har funderat på att skaffa en kanin till för att Leffe ska få sällskap. Vi ska bygga en kaninbur ute och sen kanske de får bo där året runt.
Jag vet ärligt talat inte hur jag ska göra. Allt jag vill är att djuren ska få ett så bra liv som möjligt. Frågan är om jag kan ge dem det. Borde jag kanske omplacera dem för deras eget bästa? Mina älskade små dunbollar och pluttninis!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar