9 februari 2013

Kärlek!

Kärlek kan visa sig i många olika former. Själv försöker jag alltid visa kärlek på olika sätt. Oavsett om det är kärlek till Emil, djuren, familjen, vänner eller kollegor. Jag anser att kärlek är bland det viktigaste och finaste man kan ge någon annan. Oavsett i vilken form.

När det kommer till att visa kärlek till Emil brukar jag göra det på olika sätt. I tal och skrift, genom gåvor, små sysslor i vardagen och självklart med pussar och kramar.

Som de flesta vet står nu alla hjärtans dag och väntar runt hörnet. Egentligen en rätt onödig "högtid". Jag har alltid känt att det mest blir ett jippo av det hela. Ett sätt för affärerna att tjäna pengar. Vilket i och för sig inte är en dum idé. Samtidigt som det känns mer och mer som en konsumtionshets tycker jag också att man bör ta varje tillfälle att fira något. Hur man väljer att göra det är helt upp till en själv.

I torsdags köpte jag en bukett tulpaner till Emil. Helt enkelt för att jag kände att jag ville ge honom något. Tulpaner är dessutom ett underbart sätt att få in lite vårkänslor i huset. Det behövs verkligen nu när det helt plötsligt blivit vinter igen.

Denna underbara ljuslykta fick jag av Emil idag. Efter att han hade plogat lite kom han hem med två paket. Ett fick jag öppna idag, det andra får vänta till på torsdag.

"Jag älskar dig, mer och mer för vare dag som går"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar