25 februari 2013

Moa

Igår var ju Moa här på besök som sagt var. Det var både mysigt och skönt! Jag saknar henne när vi inte umgås. Tyvärr ses vi inte lika ofta nu som vi gjorde förr. Inte så konstigt kanske med tanke på att vi bor en bra bit ifrån varandra nu. Så de gånger vi ses blir liksom extra speciella.

Vi började med en promenad jag, Moa och Selma. Emil stannade hemma för att han hade ont i ryggen. Det blev en skön promenad och Selma var riktigt busig. Inte jobbigt busig, utan roligt busig. Hon nafsade åt sig alla grangrenar och pinnar hon kunde hitta. Hon studsade i snövallarna och och luktade på allt. Sötnos!

När vi kom hem åkte vi ner och handlade. Jag fick köra Moas Volvo V50. Den var riktigt skön faktiskt! Bad om att få köra den i bättre väglag och mindre kläder. Det var lite halvläskigt dock då jag inte kört manuell växellåda på länge! Fotarbetet sitter ju kvar i ryggmärgen, men det behövs ändå en liten körsträcka för att komma igång.

Väl hemma igen ville Moa gosa med Leffe. Jag fick hänga det sista av tvätten som Emil inte hann med när vi var ute. När jag kom tillbaka ut i vardagsrummet möttes jag av denna syn.


Selma och Leffe var tillsammans i soffan. Har tidigare låtit Selma och Leffe träffas, men Selma blir så hårdhänt när hon vill leka. Sen dess har jag inte tagit mig tid till att träna.


Selma hade tvättat Leffe och nosat massor på honom. Leffe är en rätt cool kanin. Han gillar inte dammsugaren, men annars är det inte mycket som skrämmer honom. Jag minns i början då vi hämtat honom. Han ville gärna vara med och gosa i sängen när jag kom hem efter jobbet. Han gillar att vara med och jag önskar att jag kunde ha honom lös i huset. 


Selma tyckte nog att det var rätt jobbigt. Emil satt med blomsprutan redo ifall hon skulle bli för exalterad. Vi har börjat använda blomspruta som en förstärkning av "nej". Det fungerar skitbra! Dock använder vi den försiktigt. Sprutan ska bara användas då hon inte lyssnar på oss eller när det är en ny situation där hon är så uppe i varv att hon behöver brytas på ett sätt som får henne att reagera.

Selma var i alla fall jätteduktig! Det hela blev ett bevis på att jag faktiskt kan ta ut Leffe när jag har Selma. Helt underbart med andra ord!


Efter allt stå hej valde Leffe att hoppa upp i famnen på Moa. De gillar varandra väldigt mycket de där två! Leffe är en gosninis av rang! Allt han vill är att få vara med och att kela. Hoppas nu att jag grejar att ta ut honom samtidigt som Selma är hemma. Det skulle i så fall lösa alla mina bekymmer kring Leffes välmående.


När det var dags för promenad nummer två fick Selma låna Moas One Piece medan hon drog på sig långkallingar. Selma tycker det är rätt roligt att få klädesplagg på sig. Då springer hon runt som på bilden ovan. OP har ju en rätt stor luva som Selma fick över huvudet. Hon såg inte ett smack! Så hon gick försiktigt framåt tills hon gick in i någon av oss, en bänk eller bordet. Det såg så sjukt roligt ut! Hon gjorde sig inte illa heller med tanke på att hon gick så försiktigt. Annat hade det varit om hon sprungit. Då hade hon inte fått ha luvan över huvudet!


Hela dagen blev riktigt mysig! Kan nog inte beskriva den med ett bättre ord. Jag och Moa fick vår systertid samtidigt som Emil var med på ett hörn då vi var hemma. Vi pratade om allt mellan himmel och jord! Det ska planeras, funderas och diskuteras. Vi hann även med att gå igenom en hel bunt med kort. Bilder tagna på oss när vi var små som aldrig fått en plats i ett album. Vi hade tänkt kolla över ett par saker till, men det hann vi inte med innan Moa skulle brumma hemåt igen.


Så här såg det ut på kvällen sen. Selma är rätt rolig när hon leker. Här har hon nacken tryckt mot Emil, huvudet mot hans ben och sen trycker hon upp rumpan i luften allt vad hon kan.

Stackars Emil har så ont i ryggen att han blev hemma från jobbet denna vecka. Inget roligt alls! Visst är det skönt att ha honom hemma, men det fick gärna vara under andra omständigheter. Jag segade ihop totalt igår kväll och allt blev bara gnälligt och jobbigt. Sådana dagar kunde jag vara utan!



Nu har jag dock vaknat upp till en ny härlig dag. Seg och trött är jag, helst av allt skulle jag vilja hoppa direkt till påsk nu på en gång. Men det går inte. Det är lika bra att gilla läget och göra det bästa av situationen. Därför tänker jag ta mig en dusch när Emil vaknar till. Eller om det blir en promenad först. Strunt samma. Den här dagen tänker jag njuta av!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar